Jajj de jó, ez mintha itthon lenne. Gyöngyöstől nem messze a pipis-hegyen van egy régi MHSZ reptér főleg vtorlázók használják. Nyaranta mindíg felmegyünk hétközben vacsizni (sütögetünk grillhusokat, szalonnát, csevapcsicsát meg pleskavicát, sört iszunk vagy borozunk) és közben bámuljuk az égre röppenő gépeket. A gyerekek visongva szaladgálnak, mi meg olykor bombát keresünk. Szerintem minden reptérnek van egy szelleme ami susog és röpköd a gépek felett. De jók ezek..., bágyatt szárnya-bontott angyalok. (most éppen kábán merengek...)
No a feltett kérdésedre emitten válaszolok. Hááááááát öreg vagyok már és lám most újat mondtál. Nem ismerem az említett urat de sajna a munkásságát sem. Szégyen. Japán film... volt egy filmem még videón az Érzékek birodalma az jó film volt, meg a klasszikus rajzfilmekből megvan DVD a Cihiro és a Vándorló palota is azokat szeretem. De ha jól tudok akkor a Kör is egy japán remake (bár az eredetit nem láttam), mint a hét mesterlövész (Hét szamuráj - Kuroszavától). Bab filmet egyett ismerek, Foky Ottótól volt egy kisfilm, csupa babbal :-) amúgy jó kis kisfilm. Ja amit nem írtam még, Greenaway is nagy kedvenc, festő volt a lelkem és olyan szép képei vannak a filmjeinek mint egy reneszánsz festménynek.
az utolsó kép számomra messze a legjobb. abban a képben van valami időtlen, mégis valamitől a múlt egy darabja, mely olyan távolinak, megfoghatatlannak tűnik.
az a kis minibusz annyira feldobja, hogy az hihetetlen...a repülők gyönyörűen kirajzolódnak a sötét mezőn. a vignettálás is ennél a képnél sikerült igazán, a többinél nekem túlzott, s nem ad a képhez.
nincs a képen ember, de mégis ez váltja ki a legtöbb érzelmet, mert az ember enélkül is jelen van. nagyon ritka, mikor ember nélküli képek tetszenek. régen nagy absztrakt rajongó voltam, de egy idővel éreztem, hogy nem ad semmit puszta geometriai vonalak játékánál a legtöbbje, ha jobban megnézem. valahogy nekem muszáj, hogy kapcsolódjon az emberhez és ez biza nagyon nehéz úgy, ha nincs a képen ember, de ha a kép vibrál, emberi érzelmeket, történeteket ér el a szemlélőben akkor jelenlétük nélkül is igazán jó kép lehet nekem.
a képhatárok is olyanok, hogy úgy érzem minden a helyén van. a többinél nem érzem ezt. kompozíció ereje viszi a képet. egyik legkedvesebb magyar fotósom Vancsó Zoltán képei jutnak e képről eszembe, mind kompozíciós, mind érzelmi oldalról. ez a kép nekem önállóan még erősebb lenne, mint így a többivel. gratulálok ehhez a képedhez.
Dani,köszönöm a részletes gondolatokat :) amúgy nekem is az a kedvencem...és nagyjából úgy látom mint Te,kivéve a vignettálás kérdését..eléggé erősek voltak a fények,szűrőm nem volt igy muszáj volt valamivel egyensúlyoznom a nagy szürkeséget/fehérséget..túlzónak nem érzem őket.. az még nem fordult meg a fejemben hogy egymagában rakjam fel mivel az ellőtt tekercsről szerintem hét kép sikerült úgy hogy felkerülhessenek egy sorozat részeként..de hát a sorozatoknak van egy vonzata miszerint tartalmaz jobb és rosszak képeket...:) amúgy az ilyen építő kritikákból én majd még szeretnék!:)
Tomka megörvendeztettek soraid...bár ott nem volt ilyesfajta szieszta hangulat mint nálatok:) A Bábokat pedig mihamarább legyen szíves mihamarább beszerezni...egy nagy szimbólim-tenger...szerintem tetszeni fog a történet és a vizualitása! Greenawayt viszont én nem ismerem.. még németföldön vagyok úgyhogy Capote kimaradt...azt már egy ideje terveze Seymour miatt:)
Peter Greenaway, ha jól tudom angol rendező. Képzőművész volt, asszem festő. Majd minden filmjét láttam a kedvencem a Prospero könyvei (Shakespeare - a vihar adaptációja) és a Maconi gyerek, az gyönyörű és brutális, a múltor eszmét cseréltünk a hit és az egyház viszonyáról, na ezért közelező neked. De a többi is nagyon jó. A Szakács, a Tolvaj, a Feleség és a Szeretője; A rajzoló szerződése; Számokba fojtva; a párnakönyv; a 8 és 1/2 nő. :-)
Németekkel vigyázni, sörcsatába nem bonyolódni velük :-)
a filmbeli hianyossagot potolni fogom Tomka...kivancsi vagyok hogy egy festo miket rak ossze...amugy az en edzett majam egy nemet-magyar csataban nem maradna alul de a munka nem engedi az ilyesfajta kilengeseket:)
Huh nem kellemetes emlék, szintén születésnapi meglepetés volt tőlünk tzimbinek ejtőernyős ugrás, szó szerint idézek az oktatótól (a fiával ugrott tandemben) akinek feldobott hangulatban leérkezve mondott valamit, amire a válasz ez volt: "Neked is a kurva anyád!" Oké hogy ott a póternyő, de nem volt valami megnyugtató nézni az ugrást, még most is összerándul tőle a gyomrom. No azért biztos jó móka, jó messziről :)
ő odáig volt , miután leérkeztek...előtte azért látszott az izgalom...a sorozat második részében az első képen ott ül a korláton(még ugrás előtt:) illetve a bnőjével áll a semmiben az utolsón ugrás után:)
10 megjegyzés:
Jajj de jó, ez mintha itthon lenne. Gyöngyöstől nem messze a pipis-hegyen van egy régi MHSZ reptér főleg vtorlázók használják. Nyaranta mindíg felmegyünk hétközben vacsizni (sütögetünk grillhusokat, szalonnát, csevapcsicsát meg pleskavicát, sört iszunk vagy borozunk) és közben bámuljuk az égre röppenő gépeket. A gyerekek visongva szaladgálnak, mi meg olykor bombát keresünk. Szerintem minden reptérnek van egy szelleme ami susog és röpköd a gépek felett. De jók ezek..., bágyatt szárnya-bontott angyalok. (most éppen kábán merengek...)
No a feltett kérdésedre emitten válaszolok. Hááááááát öreg vagyok már és lám most újat mondtál. Nem ismerem az említett urat de sajna a munkásságát sem. Szégyen. Japán film... volt egy filmem még videón az Érzékek birodalma az jó film volt, meg a klasszikus rajzfilmekből megvan DVD a Cihiro és a Vándorló palota is azokat szeretem. De ha jól tudok akkor a Kör is egy japán remake (bár az eredetit nem láttam), mint a hét mesterlövész (Hét szamuráj - Kuroszavától). Bab filmet egyett ismerek, Foky Ottótól volt egy kisfilm, csupa babbal :-) amúgy jó kis kisfilm.
Ja amit nem írtam még, Greenaway is nagy kedvenc, festő volt a lelkem és olyan szép képei vannak a filmjeinek mint egy reneszánsz festménynek.
Ja jut eszembe, ma este lesz a Capote a HBO-n Philip Seymour Hoffmannal. A film nem nagy durranás de Hoffmann szerintem zseniálisat játszik benne.
az utolsó kép számomra messze a legjobb. abban a képben van valami időtlen, mégis valamitől a múlt egy darabja, mely olyan távolinak, megfoghatatlannak tűnik.
az a kis minibusz annyira feldobja, hogy az hihetetlen...a repülők gyönyörűen kirajzolódnak a sötét mezőn.
a vignettálás is ennél a képnél sikerült igazán, a többinél nekem túlzott, s nem ad a képhez.
nincs a képen ember, de mégis ez váltja ki a legtöbb érzelmet, mert az ember enélkül is jelen van. nagyon ritka, mikor ember nélküli képek tetszenek. régen nagy absztrakt rajongó voltam, de egy idővel éreztem, hogy nem ad semmit puszta geometriai vonalak játékánál a legtöbbje, ha jobban megnézem. valahogy nekem muszáj, hogy kapcsolódjon az emberhez és ez biza nagyon nehéz úgy, ha nincs a képen ember, de ha a kép vibrál, emberi érzelmeket, történeteket ér el a szemlélőben akkor jelenlétük nélkül is igazán jó kép lehet nekem.
a képhatárok is olyanok, hogy úgy érzem minden a helyén van. a többinél nem érzem ezt.
kompozíció ereje viszi a képet.
egyik legkedvesebb magyar fotósom Vancsó Zoltán képei jutnak e képről eszembe, mind kompozíciós, mind érzelmi oldalról. ez a kép nekem önállóan még erősebb lenne, mint így a többivel.
gratulálok ehhez a képedhez.
Dani,köszönöm a részletes gondolatokat :) amúgy nekem is az a kedvencem...és nagyjából úgy látom mint Te,kivéve a vignettálás kérdését..eléggé erősek voltak a fények,szűrőm nem volt igy muszáj volt valamivel egyensúlyoznom a nagy szürkeséget/fehérséget..túlzónak nem érzem őket..
az még nem fordult meg a fejemben hogy egymagában rakjam fel mivel az ellőtt tekercsről szerintem hét kép sikerült úgy hogy felkerülhessenek egy sorozat részeként..de hát a sorozatoknak van egy vonzata miszerint tartalmaz jobb és rosszak képeket...:)
amúgy az ilyen építő kritikákból én majd még szeretnék!:)
Tomka megörvendeztettek soraid...bár ott nem volt ilyesfajta szieszta hangulat mint nálatok:)
A Bábokat pedig mihamarább legyen szíves mihamarább beszerezni...egy nagy szimbólim-tenger...szerintem tetszeni fog a történet és a vizualitása!
Greenawayt viszont én nem ismerem..
még németföldön vagyok úgyhogy Capote kimaradt...azt már egy ideje terveze Seymour miatt:)
jópofák:)
Peter Greenaway, ha jól tudom angol rendező. Képzőművész volt, asszem festő. Majd minden filmjét láttam a kedvencem a Prospero könyvei (Shakespeare - a vihar adaptációja) és a Maconi gyerek, az gyönyörű és brutális, a múltor eszmét cseréltünk a hit és az egyház viszonyáról, na ezért közelező neked. De a többi is nagyon jó. A Szakács, a Tolvaj, a Feleség és a Szeretője; A rajzoló szerződése; Számokba fojtva; a párnakönyv; a 8 és 1/2 nő. :-)
Németekkel vigyázni, sörcsatába nem bonyolódni velük :-)
engemet is a harmadik főleg
de szépek együtt is
a filmbeli hianyossagot potolni fogom Tomka...kivancsi vagyok hogy egy festo miket rak ossze...amugy az en edzett majam egy nemet-magyar csataban nem maradna alul de a munka nem engedi az ilyesfajta kilengeseket:)
koszonomok Katjusanak es Emesenek !
Huh nem kellemetes emlék, szintén születésnapi meglepetés volt tőlünk tzimbinek ejtőernyős ugrás, szó szerint idézek az oktatótól (a fiával ugrott tandemben) akinek feldobott hangulatban leérkezve mondott valamit, amire a válasz ez volt: "Neked is a kurva anyád!" Oké hogy ott a póternyő, de nem volt valami megnyugtató nézni az ugrást, még most is összerándul tőle a gyomrom. No azért biztos jó móka, jó messziről :)
ő odáig volt , miután leérkeztek...előtte azért látszott az izgalom...a sorozat második részében az első képen ott ül a korláton(még ugrás előtt:) illetve a bnőjével áll a semmiben az utolsón ugrás után:)
Megjegyzés küldése